Tlačové správy
National Pandemic Alarm: Polovica ľudí súhlasí s aktuálnym vyhlásením lockdownu
Výskumný projekt National Pandemic Alarm v piatich európskych krajinách monitoruje aktuálne postoje a nálady spoločnosti s ohľadom na prebiehajúcu pandémiu koronavírusu. Projekt prebieha už od 16. marca 2020. Momentálne obsahuje doplnené výsledky zo zberu dát 26.–29. novembra 2021.
Len necelá tretina Slovákov sa zaujíma o výtvarné umenie
Podľa výskumu prevláda na Slovensku záujem o umenie skôr u žien, mladších ročníkov a ľudí s vyšším vzdelaním. O niečo viac ako štvrtina si plánuje v nasledujúcom roku nejaké dielo kúpiť – a to predovšetkým ako dekoráciu, ale aj pre potešenie. Takmer tretina z nich taktiež zakúpi umelecké dielo ako dar. Preferovaným miestom pre nákup umenia je pre takmer polovicu respondentov kamenný obchod, 42 % by ale zvolilo aj e-shop. Pokiaľ ide o konkrétne formy umenia, najviac ľudí zvažuje kúpu maľby alebo úžitkového designového predmetu.
Výskum: Takmer jedna pätina Slovákov vôbec nepoužíva kozmetiku s ochranným faktorom proti slnku (SPF)
Len dve pätiny Slovákov sa pravidelne natiera ochrannými prípravkami proti slnku. Rovnaké percento kozmetiku s ochranným faktorom SPF používa len občas alebo výnimočne a 19 % tieto prípravky dokonca nepoužíva vôbec. Pri tých, ktorí ju používajú, potom pri nákupe týchto prípravkov rozhoduje predovšetkým výška ochranného faktora a taktiež cena. Slováci najviac preferujú opaľovacie prostriedky vo forme spreja.
Dve tretiny internetových Slovákov sledujú influencerov na sociálnych sieťach, skoro štvrtina niekedy vyskúšala propagovaný produkt
Influencerov a známe osobnosti na sociálnych sieťach sledujú internetoví Slováci naprieč generáciami. Najčastejším dôvodom je číra zvedavosť, ďalej taktiež to, že sa tieto osobnosti vyjadrujú k témam, o ktoré sa respondenti zaujímajú. Tretina Slovákov aktívnych na internete si na základe podnetu z profilu sledovaných osobností vyhľadala viac informácií o spomínanej téme, necelá štvrtina vyskúšala alebo zakúpila niektorý influencerom spomínaný výrobok. Rovnaký podiel respondentov si vyhľadalo o propagovanom produkte viac informácií.
Marek Zámečník bol menovaný Commercial Directorom CZ/SK agentúry Nielsen Admosphere
Marek Zámečník sa stáva Commercial Directorom pre Česko a Slovensko vo výskumnej agentúre Nielsen Admosphere. Zastreší tak predovšetkým obchodnú časť výskumných projektov v rámci oddelenia Research & Analysis, ktoré je aj naďalej pod vedením Tomáša Hynčicu.
Tému spojenú s klimatickými zmenami považuje za dôležitú 9 z 10 Slovákov
Dňa 22. apríla sa každý rok oslavuje Deň Zeme, ktorý celosvetovo pripomína dôležitosť tém, ako je ochrana životného prostredia alebo zmena klímy. Ani Slovákom nie je tento sviatok cudzí: podľa aktuálneho výskumu Nielsen Admosphere Slovakia o ňom počuli už viac než štyri pätiny internetovej populácie. Téma klimatickej krízy a dopadov zmien s ním spojených na Slovensku rieši tiež iniciatíva #klímaťapotrebuje – a jej tému považuje za dôležitú 88 % opýtaných. A o tom, že sú Slováci všeobecne uvedomelí v oblasti ochrany životného prostredia, hovoria taktiež ich odpovede na otázky týkajúce sa minimalizácie odpadu: deväť z desiatich respondentov sa o to aktívne snaží, a to najčastejšie tak, že triedia odpad alebo si nosia na nákup vlastné tašky.
Stránka: 1/35